uitlaatdemper 1600 d cs_000
CS 1600 diesel
Uitlaat demper voor de 1600 diesel motoren
Motorcode CS  1-'81 --- 7-'87
!

1600 cc diesel type CS

Uitlaatsysteem 1600 cc diesel. Motorcode CS

Op de tekening staan alle onderdelen genummerd. Deze nummers worden ook vermeld in het keuzevenster. In dat keuzevenster kunt u elk onderdeel in uw mandje doen, uiteindelijk kunt u altijd wijzigingen aanbrengen vóór u uw bestelling definitief gaat opmaken.

Voorste uitlaatpijp 1600 cc diesel

Uitlaatpijp vanaf het spruitstuk
Deze uitlaatpijp loopt vanaf het spruitstuk naar de einddemper, bevestiging d.m.v. een uitlaatklem art. nr. 1301-010 en voor de pakking zie art.nr. 1301-005

Pakking tussen spruitstuk en pijp

Pakking tussen spruitstuk en voorpijp
deze pakking zit tussen de voorpijp ( art.nr. 1300-T105) en het uitlaat spruitstuk gemonteerd bij de 1600 cc dieselmotor. Niet geschikt voor de 1600 turbo diesel.

Pakking uitlaatpoort cilnderkop

pakking voor de cilinderkop uilaatpoort
Op de cilinderkop zitten 4 uitlaatpoorten ( uitlaat spruitstuk) die ieder 1 pakking hebben. Deze pakking is daarvoor geschikt. U heeft 4 stuks nodig.

Eindbocht uitlaat diesel 1600 cc

Eindbocht voor de 1600 cc diesel type CS
Aan de rechter zijde van de uitlaatdemper is deze eindbocht / pijp gemonteerd.

Pakking uitlaat eindbocht nr. 13

Pakking voor het uitlaatsysteem.

 

Deze pakking zit gemonteerd tussen de flenzen van de eindpijp en de uitlaatdemper.

Op de grote explosie tekening als nr. 13 afgebeeld ( aan het begin van deze pagina )

Uitlaat bevestiging steunen

Uitlaat bevestiging steunen voor de CS / KY / JX diesels
De diesel uitvoeringen hebben een uitlaat steun / bevestiging aan weerszijden. Indien het rubber gescheurd is, hangt de uitlaat en kan daardoor scheuren. Vervang beide tegelijk. ( prijs is per 2 stuks )

Motorsteun voor de diesels

Motorsteun voor alle dieselmotoren

Zijdelingse motorsteun voor de T3 met dieselmotor, linker en rechter staan afgebeeld. Prijs is per stuk

Indien de motor "bonkt" of flink beweegt tijdens stationair draaien, kan dit rubber gescheurd van zijn stalen middendeel. Controle d.m.v. de motor enigzins opkrikken en deze steunen in de gaten houden, komt er ruimte tussen het hart dan zijn ze gescheurd. Indien dit al lange tijd zo is, dan kan het ophangrubber van de versnellingsbak ook gescheurd zijn doordat de krachten v.d. motor doorwerken op de rubbersteun v.d. versnellingsbak