Dubbelklik hier om de afbeelding te veranderen
Complete sets
Complete koppeling sets van bekende merken
!

Bout voor de drukgroep

Bout voor de water - en luchtboxers ( 2.0 ltr )
Speciale bout om de drukgroep ( koppeling ) mee te bevestigen voor de 2.0 ltr. lucht boxers en de waterboxers

Bout voor de drukgroep

Bout voor de diesel drukgroep
Speciale bout die geschikt is voor de drukgroep van de diesels.

Drukgroep set 228 mm

Drukgroep set 228 mm 

Geschikt voor de volgende motoren:

  • 1900 cc waterboxer vanaf 12 / 1983 t.m. 5 / 1989
  • 2100 cc waterboxer vanaf 08 / 1985 t.m. 7 / 1992
  • 2000 cc luchtboxer vanaf 08 / 1975 t.m. 12 / 1982

Deze set heeft alles voor het vernieuwen van de koppeling:

  • Drukgroep 228 mm
  • Koppelingsplaat 228 mm
  • Druklager speciaal voor deze set

Hiermee kunt u de complete koppeling vervangen. TIP: bestel tegelijk de oliekeringen voor de prise-as en krukas om evt. olielekkage te voorkomen ( voorkomt opnieuw de bak losmaken! ) deze onderdelen staan in combinatie in het keuze venster rechts op deze pagina. De dummy prise-as op de foto dient u apart bij te bestellen.

Naaldlager prise as boxer motoren

toplager lbx wbx
Prise as lager (naaldlager ) voor de prise-as van de versnellingsbak in lucht - en waterboxer motoren.
De uitgaande as van de versnellingsbak, prise as genoemd, rust in een naaldlager in de motor achter de drukgroep ( koppeling ). Ook wel toplager genoemd. Dit lager geeft steun aan de prise as en kan door ouderdom of slechte smering kapot gaan. De drukgroep moet verwijdert worden om hem te vervangen, een klus die merendeels tegelijk gedaan wordt als de koppeling / drukgroep vervangen wordt óf de krukas kering vernieuwd moet worden wegens olielekkage. Dát is dan het moment om ook dit lagertje te vernieuwen. Voor de 2000 cc luchtboxer CU en CV motoren, de 1600 cc luchtboxer CT en CZ en alle 1900 en 2100 cc waterboxer motoren

Prise-as dummy

Prise-as dummy voor het centreren v.d. koppelingsplaat

Handige hulp bij de montage v.d. drukgroep aan de motor: door hem eerst door de koppelingplaat te steken en dan in het prise-as lager ( toplager), kunt u de koppelingplaat juist centreren als de drukplaat vastgezet gaat worden. Zo voorkomt u dat straks bij montage v.d. motor op de bak, de prise as niet in de motor wil schuiven omdat de koppelingplaat niet in het midden zit..............dát geeft dan veel ellende!

Drukgroep set 215 mm

Drukgroep set  215 mm vroege waterboxers

Geheel complete set voor totale vervanging van de koppeling groep. Via het keuzevenster kunt u de andere benodigde onderdelen tegelijk erbij bestellen. Vanaf eind 1984 zijn de drukgroepen veranderd in 228 mm diameter.

Mocht uw motornummer 1 of meerdere cijfers hoger liggen, dan kunt u aannemen dat er een 228 mm drukgorep gemonteerd is en dient u art.nr. 600-002 te kopen.

  • DF t.m. Motornr: >>  027 930 1900 cc waterboxer carburateur versie
  • DG t.m.. Motornr. >> 017 790 1900 cc waterboxer carburateur versie
  • DH t.m.. Motornr: >> 002 308 1900 cc waterboxer injektie motor
  • CT 1600 cc luchtboxer motor

Drukgroep set 215mm diesels

Drukgroep set 215 mm voor alle T3 diesel motoren.

Van het bekende merk  SACHS

Complete set voor de diesel drukgroep:

  • Drukgroep 215 mm
  • Koppelingsplaat 215 mm
  • Druklager

Met deze zeer complete set van het bekende merk SACHS, heeft u alles in bezit voor een nieuwe koppeling.

Vergeet niet gelijk een krukas oliekering en een prise-as oliekering bij te bestellen

Als u toch de versnellingsbak v.d. motor heeft liggen, kunnen die keerringen makkelijk vervangen worden en heeft u geen last meer van olielekkage via deze onderdelen. Keuze via het keuzevenster

Naaldlager prise as diesel motoren

toplager diesel (2)
Prise as lager ( naaldlager) voor de prise-as van de versnellingsbak van diesel motoren 1.6 / 1.6 TD en 1.7 liter
De uitgaande as van de versnellingsbak, prise as genoemd, rust in een naaldlager in de motor achter de drukgroep ( koppeling ). Ook wel toplager genoemd. Dit lager geeft steun aan de prise as en kan door ouderdom of slechte smering kapot gaan. De drukgroep moet verwijdert worden om hem te vervangen, een klus die merendeels tegelijk gedaan wordt als de koppeling / drukgroep vervangen wordt óf de krukas kering vernieuwd moet worden wegens olielekkage. Dát is dan het moment om ook dit lagertje te vernieuwen. Alleen voor de diesel motoren 1600 cc CS / 1600 cc turbo  JX / 1700 cc KY.