Lager prise as
Koppeling diversen

Voor de koppeling kunt u hier de andere benodigdheden vinden

!

Druklager

Voor de koppelings drukgroepen van de VW-transporters
Met dit druklager bediend u de drukgroep / koppeling. Hoort u een "slijpend" geluid, dan is kennelijk dit lager aan vernieuwing toe. Dit lager zit ook bij de complete koppelingsets.

Geleidebus voor het druklager

Geleidebus voor het koppelings druklager
Het koppelings druklager schuift over deze geleidbus heen en weer, door deze bus loopt de prise-as. Deze bus zit vastgemaakt aan het versnellingsbak huis met 3 boutjes. Indien u deze geleidebus weg haalt, kunt u ook de prise-as olie keerring vervangen indien die olie lekkage heeft.

Hulpcilinder

Koppeling hulp cilinder
Deze cilinder bediend direkt de schakelvork van de koppeling. Zit gemonteerd opzij van de versnellingsbak. Slecht schakelen, kraken bij ingetrapte koppeling, alleen willen schakelen met stevig doordrukken van de versnellingspook zijn indicatie's dat de koppelings hulpcilinder het begeven heeft. U kunt hem door deze geheel nieuwe cilinder vervangen en u heeft er weer jaren geen omkijken naar.

Revisieset hoofdcilinder

Voor de koppeling hoofdcilinder
Ook hier geldt: Inspecteer nauwkeurig éérst de inwendige cilinderwand op slijtsporen. Indien die niet aanwezig zijn, kunt u deze revisieset gebruiken. Ziet u slijtsporen in de cilinderwand, koop dan een nieuwe hoofdcilinder anders heeft u aan een revisieset een erg kort plezier.....

Drukslang hoofd cilinder

Drukslang voor de koppeling hoofd cilinder
Boven de pedalengroep zitten de hoofdrem cilinder maar ook de hoofd koppeling cilinder. Voor de verbinding zorgt deze speciale drikslang met benodigde wartel aansluitingen aan beide uiteinden.

Revisieset hulpcilinder

Voor koppelings hulpcilinder
Alléén te gebruiken indien de inwendige cilinderwand geen slijtsporen vertoont. Indien dat wél het geval is, kunt u beter de gehele cilinder vernieuwen met art. nr. 600-T13

Paraplu plug versnellingspook

Paraplu plug voor het kniegewricht v.d. versnellingspook
Het kniegewricht in de stalen kom op de bodemplaat, waar de versnellingspook door de cabinevloer gaat, heeft diverse nylon schalen. Deze plug heeft de 2 halve schalen om zich heen ( art.nr. 600-T019 A) en aan zijn onderzijde de lagerschaal (art.nr. 600-T018). Dit alles wordt samen gehouden door de rubber ring (art.nr. 600-T023). Klik op de foto om de tekening te kunnen zien, dit onderdeel op die tekening is nr. 39

Lagerbus schakelstang 600-029

Nylon lagerbus voor de schakelstang

Deze lagerbus heeft inwendige vertanding en is toegepast vanaf 1987 aan de achterzijde ( versnellingsbak kant ).

Vanaf 1983 t.m. 1987 zitten er 2 lagerbussen op de schakestang zoals art.nr. 600-020. Vanaf 1987 dus 1x 600-020 en 1x 600-029. Op de tekening is dit nr. 15 en art.nr. 600-020 is nr. 13

Oliekeerring krukas 2.0 ltr luchtboxer

Speciale oliekeerring voor de krukas achter het vliegwiel
Achter het vliegwiel bij de 2.0 ltr luchtboxer motor, zit deze oliekeerring gemonteerd en moet lekkage vanuit het carter richting de koppeling voorkomen. Door ouderdom verliest hij zijn afsluitende werking en dan vind u motorolie in het koppelingshuis en morst de T3 olie op straat. Op de foto ziet u de buiten -en binnenzijde afgebeeld.

Oliekeerring krukas diesel

Oliekeerring voor de krukas aan koppeling zijde dieselmotoren

Kwalitatief zeer goede oliekeerring voor de koppelingzijde. Lekkage kunt u tegen gaan door deze ring te vernieuwen en uw oliepeil blijft nu wel constant en geen vieze vlekken meer op de straat.

Motor en versnellingsbak losmaken van elkaar, de drukgroep demonteren en deze ring vernieuwen. Klaar is de T3 voor vele lekvrije kilometers. Voor alle diesel motoren in de T3 transporters