!

T-stuk schakelvork

T-stuk voor de schakelhaak voor de versnellingsbak met benzinemotor
Dit T-stuk voor de schakelvork, is bestemd voor de versnellingsbak met benzinemotor. Aan het achterste eind van de schakelstang, net naast de versnellingsbak, zit dit T-stuk. Daar vormt hij de verbinding naar de schakelvork opzij v.d. versnellingsbak. Ruimte door slijtage geeft een onzuivere schakel beweging en is merkbaar doordat o.a. de bak niet meer soepel wil schakelen. Weer leverbaar!

T-stuk schakelvork

T-stuk voor de schakelhaak voor de versnellingsbak met dieselmotor

Dit T-stuk voor de schakelvork is speciaal bestemd voor alle versnellingsbakken met dieselmotor. Hij zit aan het einde v.d. lange schakelstang, die van voorzijde naar de achterzijde loopt en hier de verbinding vormt tussen stang en schakelhefboom opzij van de versnellingsbak. Momenteel niet leverbaar voor de benzinemotor ( 600-T044) maar hiervoor is deze diesel uitvoering ook geschikt, het deel waarin de nylon bol komt is alleen wat hoger dan bij de benzine uitvoering en geeft geen enkel probleem. Weer leverbaar!

Schakelhaak

Schakelhaak voor de versnellingsbak v.a. 1983

Er bereikte ons klachten over de maatvoering van de nylon bol van dit artikel. We hebben nu wel de juiste maatvoering, de bol past nu met de juiste speling..

Schakelhaak voor alle VW-Transporters vanaf bouwjaar 1983. Deze vork schakelt rechtstreeks de tandwielassen in de versnellingsbak. Via het stangenstelsel wordt hij bediend. Voor de T3 t.m. 1982 is er schakelhaak 400-T144

Naaldlager prise as boxer motoren

toplager lbx wbx
Prise as lager (naaldlager ) voor de prise-as van de versnellingsbak in lucht - en waterboxer motoren.
De uitgaande as van de versnellingsbak, prise as genoemd, rust in een naaldlager in de motor achter de drukgroep ( koppeling ). Ook wel toplager genoemd. Dit lager geeft steun aan de prise as en kan door ouderdom of slechte smering kapot gaan. De drukgroep moet verwijdert worden om hem te vervangen, een klus die merendeels tegelijk gedaan wordt als de koppeling / drukgroep vervangen wordt óf de krukas kering vernieuwd moet worden wegens olielekkage. Dát is dan het moment om ook dit lagertje te vernieuwen. Voor de 2000 cc luchtboxer CU en CV motoren, de 1600 cc luchtboxer CT en CZ en alle 1900 en 2100 cc waterboxer motoren

Naaldlager prise as diesel motoren

toplager diesel (2)
Prise as lager ( naaldlager) voor de prise-as van de versnellingsbak van diesel motoren 1.6 / 1.6 TD en 1.7 liter
De uitgaande as van de versnellingsbak, prise as genoemd, rust in een naaldlager in de motor achter de drukgroep ( koppeling ). Ook wel toplager genoemd. Dit lager geeft steun aan de prise as en kan door ouderdom of slechte smering kapot gaan. De drukgroep moet verwijdert worden om hem te vervangen, een klus die merendeels tegelijk gedaan wordt als de koppeling / drukgroep vervangen wordt óf de krukas kering vernieuwd moet worden wegens olielekkage. Dát is dan het moment om ook dit lagertje te vernieuwen. Alleen voor de diesel motoren 1600 cc CS / 1600 cc turbo  JX / 1700 cc KY.

As voor de koppeling

As voor koppeling (druklager) bediening
Deze koppeling as, ook koppelingsvork genoemd, loopt door het versnellingsbak huis en bedient het druklager. Breuk van 1 van de 2 vingers zal tot gevolg hebben dat de bus niet meer schakelen kan. Deze nieuwe koppeling as is van degelijk materiaal gemaakt.Nieuw Origineel Volkswagen artikel ! 

Hulpcilinder

Koppeling hulp cilinder
Deze cilinder bediend direkt de schakelvork van de koppeling. Zit gemonteerd opzij van de versnellingsbak. Slecht schakelen, kraken bij ingetrapte koppeling, alleen willen schakelen met stevig doordrukken van de versnellingspook zijn indicatie's dat de koppelings hulpcilinder het begeven heeft. U kunt hem door deze geheel nieuwe cilinder vervangen en u heeft er weer jaren geen omkijken naar.

Oliekeerring krukas diesel

Oliekeerring voor de krukas aan koppeling zijde dieselmotoren

Kwalitatief zeer goede oliekeerring voor de koppelingzijde. Lekkage kunt u tegen gaan door deze ring te vernieuwen en uw oliepeil blijft nu wel constant en geen vieze vlekken meer op de straat.

Motor en versnellingsbak losmaken van elkaar, de drukgroep demonteren en deze ring vernieuwen. Klaar is de T3 voor vele lekvrije kilometers. Voor alle diesel motoren in de T3 transporters

Oliekeerring krukas waterboxer

Oliekeerring voor de krukas-zijde van de waterboxer motoren
Achter het vliegwiel zit deze oliekeerring gemonteerd en moet lekkage vanuit het carter richting de koppeling voorkomen. Door ouderdom verliest hij zijn afsluitende werking en dan vind u motorolie in het koppelingshuis en morst de T3 olie op straat. Op de foto ziet u de buiten -en binnenzijde afgebeeld.

Schakelvork midden

Schakelvork voor het middendeel
De schakelstang die van voor naar achteren loopt, heeft in het midden dit verbindingsstuk zitten. Tussen dit stuk zit een kunststof kruisstuk ( art. nr. 600-043 ) en vormt op die manier de koppeling van de voorste stang met de achterste stang. Origineel Volkswagen product. art. nr. 251 711 575 B