motor cj 51 kw  70pk 2.0 v.a. 7-78_000
Lucht boxer 2000 cc

Hoofd stuk met specifieke onderdelen voor de 2 liter luchtboxer motoren.

Motor gegevens CU en CV motoren

CU motor 51 kW of 70 Pk luchtgekoeld benzine ( minimum 91 RON ) carburateur , bouwjaren v.a. 1980 t.m. 1983

CV motor 51 kW of 70 Pk luchtgekoeld, benzine ( minimum 91 RON ) injectie, bouwjaren v.a. 1980 t.m. 1983

ONDERHOUD:

Elke 7.500 km

  • Motorolie verversen

Elke 15.000 km

  • Oliefilter vernieuwen
  • Bougie's vernieuwen
  • Contactpunten ( bij contact gestuurde ontsteking ) vernieuwen
!

Verbindingspijp verwarming links

Verbindingspijp voor de verwarmings lucht Transporter T3 links

Linker verbindingspijp voor de verwarmings lucht voor een 2.0 ltr CU en CV luchtboxer motor.

Is bevestigd boven op de linker warmtewisselaar ( links  = achter de auto staand / bestuurders zijde ) en op deze verbindingspijp komt de verwamingsklep ( art. nr. 000-111 ).

Verbindingspijp verwarming rechts

Verbindingspijp voor de verwarmingslucht voor de 2.0 ltr CU en CV luchtboxer motor
Is bevestigd boven op de rechter warmtewisselaar ( rechts= achter de auto staand / passagierszijde ) en op deze verbindingspijp komt de  verwarmingsklep ( art. nr. 000-112 )

Verwarmingsklep links

Verwarmingsklep VW transporter T3, linker exemplaar ( bestuurderszijde)
Deze verwarmingsklep laat wel ef geen warme lucht toe in het interieur. Op alle 2.0 ltr. luchtboxer uitlaatsystemen zit hij gemonteerd. U bedient hem met de verwarmings hendels voor lnks en rechts. Bij veroudering werkt de klep niet meer goed: hij wil niet meer soepel open óf hij sluit niet meer geheel af. Daardoor hapert de verwarming, er blijft continue warme lucht stromen of er komt geheel geen warme lucht het interieur in.

Verwarmingsklep rechts

Verwarmingsklep VW transporter T3, rechter exemplaar ( passagiers zijde )

Deze verwarmingsklep laat wel of geen warme lucht toe in het interieur. Op alle 2.0 ltr. luchtboxer uitlaatsystemen zit hij gemonteerd. U bedient hem met de verwarmings hendels voor links en rechts. Bij veroudering werkt de klep niet meer goed: hij wil niet meer soepel open óf hij sluit niet meer geheel af. Daardoor hapert de verwarming, er blijft continue warme lucht stromen of er komt geheel geen warme lucht het interieur in. Niet leverbaar.

Kleppendeksel voor de 2.0 ltr luchtboxer

Stalen, zwart gemoffelde kleppendeksel
Kleppendeksel van staal, alleen geschikt voor de 2.0 liter luchtboxer motor CU en / of CV. Zwart gemoffelde uitvoering

Motorpakkingen set 2.0 ltr LBX

Motor pakkingen set voor de CU / CV 2.0 luchtboxer

Complete motor pakkingen set speciaal afgestemd op de 2.0 ltr luchtboxer motoren type CU / CV.

In deze set bevinden zich alle mogelijke pakkingen voor het samenbouwen van de motor.

Pakkingringen voor de oliekoeler

Pakkingringen voor de oliekoeler 1.6 en 2.0 lbx
De oliekoelers op de 1600 en 2000 cc luchtboxer motoren hebben deze 2 pakkingringen tussen de oliekoeler en het oliekanaal. Lekkage ontstaat doordat de ringen hard worden en dan niet meer goed afsluiten, de volle oliedruk staat in dit kanaal en lekkage is dan gemakkelijk. Maken ook deel uit van de motor pakkingenset voor de luchtboxers.

Stoterstang buizen

Stoterstang buizen 2.0 luchtboxer CU / CV

De standaard stoterbuizen voor de 2000 cc luchtboxer motoren. Per stuk € 8,80. Vergeet niet de afdichtringen erbij te bestellen die aan het eind van elke buis moeten komen. De diameter is verschillend, motorzijde is groter dan aan cilinderkop zijde.

Pakkingring aan motorzijde is art. nr. 500-T938 en aan kopzijde is art.nr. 500-T939

Pakkingringen set stoterpijp 2.0 lbx

Pakkingringen set voor de stoterpijpen aan motorzijde

Helaas uitverkocht!

De stoterpijpen aan motorblok zijde hebben een pakkingring c.q. O-ring om olie lekkage tegen te gaan. Deze set vervangt alle 8 pakkingringen aan motorblok zijde. Voor de cilinderkop zijde heeft i de kleinere O-ringen 500-T 939 nodig. Beide O-ringen sets maken ook deel uit v.d. complete motor pakkingenset voor de 2.0 ltr.luchtboxer

Pakkingringen set stoterpijp 2.0 ltr lbx

Pakkingringen set voor de stoterpijpen aan cilinderkop zijde
De stoterpijpen aan cilinderkop zijde hebben een pakkingring c.q. O-ring om de olielekkage tegen te gaan. Deze set vervangt alle 8 pakkingringen aan de cilinderkop zijde. Voor de motorzijde dient u art. nr. 500-T938 te hebben. Deze pakkingringen set maken deel uit v.d. complete motor pakkingen set voor de luchtboxers, waar alle mogelijke pakkingen en olie keerringen in zitten: art. nr. 500-T950