motor cj 51 kw  70pk 2.0 v.a. 7-78_000
Lucht boxer 2000 cc

Hoofd stuk met specifieke onderdelen voor de 2 liter luchtboxer motoren.

Motor gegevens CU en CV motoren

CU motor 51 kW of 70 Pk luchtgekoeld benzine ( minimum 91 RON ) carburateur , bouwjaren v.a. 1980 t.m. 1983

CV motor 51 kW of 70 Pk luchtgekoeld, benzine ( minimum 91 RON ) injectie, bouwjaren v.a. 1980 t.m. 1983

ONDERHOUD:

Elke 7.500 km

  • Motorolie verversen

Elke 15.000 km

  • Oliefilter vernieuwen
  • Bougie's vernieuwen
  • Contactpunten ( bij contact gestuurde ontsteking ) vernieuwen
!

Verbindingspijp verwarming links

Verbindingspijp voor de verwarmings lucht Transporter T3 links

Linker verbindingspijp voor de verwarmings lucht voor een 2.0 ltr CU en CV luchtboxer motor.

Is bevestigd boven op de linker warmtewisselaar ( links  = achter de auto staand / bestuurders zijde ) en op deze verbindingspijp komt de verwamingsklep ( art. nr. 000-111 ).

Verbindingspijp verwarming rechts

Verbindingspijp voor de verwarmingslucht voor de 2.0 ltr CU en CV luchtboxer motor
Is bevestigd boven op de rechter warmtewisselaar ( rechts= achter de auto staand / passagierszijde ) en op deze verbindingspijp komt de  verwarmingsklep ( art. nr. 000-112 )

Verwarmingsklep links

Verwarmingsklep VW transporter T3, linker exemplaar ( bestuurderszijde)
Deze verwarmingsklep laat wel ef geen warme lucht toe in het interieur. Op alle 2.0 ltr. luchtboxer uitlaatsystemen zit hij gemonteerd. U bedient hem met de verwarmings hendels voor lnks en rechts. Bij veroudering werkt de klep niet meer goed: hij wil niet meer soepel open óf hij sluit niet meer geheel af. Daardoor hapert de verwarming, er blijft continue warme lucht stromen of er komt geheel geen warme lucht het interieur in.

Kleppendeksel voor de 2.0 ltr luchtboxer

Stalen, zwart gemoffelde kleppendeksel
Kleppendeksel van staal, alleen geschikt voor de 2.0 liter luchtboxer motor CU en / of CV. Zwart gemoffelde uitvoering

Pakkingringen voor de oliekoeler

Pakkingringen voor de oliekoeler 1.6 en 2.0 lbx
De oliekoelers op de 1600 en 2000 cc luchtboxer motoren hebben deze 2 pakkingringen tussen de oliekoeler en het oliekanaal. Lekkage ontstaat doordat de ringen hard worden en dan niet meer goed afsluiten, de volle oliedruk staat in dit kanaal en lekkage is dan gemakkelijk. Maken ook deel uit van de motor pakkingenset voor de luchtboxers.

Stoterstang buizen

Stoterstang buizen 2.0 luchtboxer CU / CV

De standaard stoterbuizen voor de 2000 cc luchtboxer motoren. Per stuk € 8,80. Vergeet niet de afdichtringen erbij te bestellen die aan het eind van elke buis moeten komen. De diameter is verschillend, motorzijde is groter dan aan cilinderkop zijde.

Pakkingring aan motorzijde is art. nr. 500-T938 en aan kopzijde is art.nr. 500-T939

Pakkingringen set stoterpijp 2.0 ltr lbx

Pakkingringen set voor de stoterpijpen aan cilinderkop zijde
De stoterpijpen aan cilinderkop zijde hebben een pakkingring c.q. O-ring om de olielekkage tegen te gaan. Deze set vervangt alle 8 pakkingringen aan de cilinderkop zijde. Voor de motorzijde dient u art. nr. 500-T938 te hebben. Deze pakkingringen set maken deel uit v.d. complete motor pakkingen set voor de luchtboxers, waar alle mogelijke pakkingen en olie keerringen in zitten: art. nr. 500-T950

Oliezeef set luchtboxer 2.0 ltr

Oliezeef 2000 cc luchtboxer CU en CV

evt. inclusief de pakkingenset

Deze zeef ( filter) is speciaal voor de 2000 cc luchtboxer motoren. Indien u olie gaat verversen, kunt u dit filter tegelijk vervangen. Het zit achter het aftapdeksel gemonteerd en heeft 2 papieren pakkingringen, waarvan één op de bovenste ring van de zeef zit tussen onderzijde van het motorblok en bovenzijde van het filter en één tussen onderzijde van het filter en aftapdeksel. U kunt ook de onderdelen apart bestellen via het keuzevenster

Oliezeef 2000 cc luchtboxer

Oliezeef  / oliefilter voor de CU en CV motoren
Oliezeef voor de 2000 cc CU en CV luchtboxer motoren. Geleverd zonder pakkingen.

Pakking olie vulpijp op motorblok

Pakking tussen de olie vulpijp en motorblok
Deze pakking zit gemonteerd tussen de flens aan onderzijde v.d. olie vulpijp en het motorblok bij de waterboxer en luchtboxer.