!

Stationaire afsluit sproeier

Afslag sproeier voor de luchtboxer
Deze afslag sproeier zorgt ervoor dat er geen benzine meer door het stationair systeem kan lopen op het moment dat de contactsleutel omgedraaid wordt om de motor uit te zetten. Dat voorkomt bij warme motor dat de motor gaat   "na-dieselen" wat erg slecht voor de motor is. Een verschijnsel dat de motor doorloopt door de aanwezige hitte in de cilinderkop en erg onregelmatig en ongecontroleerd zonder ontsteking en daardoor kan schade ontstaan.

Revisieset carburateur PDSIT 34

Revisieset voor de PDSIT 34 2 / 3 carburateur
Geschikt voor de Solex 34 PDSIT 34 2 / 3 type carburateurs. De set bevat alle pakkingen, rubber afsluitringen, membraam voor de acceleratiepomp en vlotterkamer ventiel.

Tussenstuk onder benzinepomp

Isolatie tussenstuk onder de benzinepomp

Kunststof isolatie tussenstuk voor onder de benzinepomp van de CU en CV 2.0 luchtboxers.

Dit warmte isolatiestuk voorkomt de warmte overdracht van het motorblok naar de pomp, boven en onder dit tussenstuk zitten pakkingen gemonteerd.

Motorsteun rubber

Buitenste motorsteun rubber

Dit steun rubber is geschikt voor links en rechts aan de buitenzijde achteraan de motor.

Bonken van de motor bij optrekken en bij het starten, kán veroorzaakt worden doordat dit steunrubber gescheurd is. Het metalen deel is gevulcaniseerd met het rubber, dat is dan los gelaten. Venieuw altijd beide rubbers als u gaat vervangen.

Oliekeerring krukas 2.0 ltr luchtboxer

Speciale oliekeerring voor de krukas achter het vliegwiel
Achter het vliegwiel bij de 2.0 ltr luchtboxer motor, zit deze oliekeerring gemonteerd en moet lekkage vanuit het carter richting de koppeling voorkomen. Door ouderdom verliest hij zijn afsluitende werking en dan vind u motorolie in het koppelingshuis en morst de T3 olie op straat. Indien u toch de versnellingsbak van de motor heeft liggen, vernieuw dan meteen de oliekeerring van de prise-as ( uitkomende as vanuit de versnellingsbak), dat is de as die bij montage - via de koppelingsplaat- in het vliegwiel rust. Om straks na alle moeite niet tot de ontdekking te komen dat hij alsnog olie lekt. Maar dan vanuit dié oliekeerring....Op de foto ziet u de buiten -en binnenzijde afgebeeld.