!

Kleppendeksel staal

Kleppendeksel voor de waterboxers en 1.6 Ltr. luchtboxers
Stalen kleppendeksel in zwarte kleur gespoten, geschikt voor de waterboxers en de 1600 cc luchtboxer motoren. Dit kleppendeksel wordt op de cilinderkop geklemd door een beugel die ook te koop is als art. nr. 500-T917. 

Beugel voor het kleppendeksel

Beugel voor het kleppendeksel
Metalen beugel voor het vastzetten v.d. standaard kleppendeksel voor de waterboxers. Niet geschikt voor de 2.0 ltr. luchtboxer motoren

Oliekoeler

Oliekoeler voor de waterboxer motoren van VW-transporters T3

De juiste werktemperatuur van de waterboxer motor, is essentieël voor de levensduur v.d. motor.

Verstopte koelers ( kool resten, sludge e.d.) geven een slechte olie koeling. Het is makkelijk te verhelpen door plaatsing van deze nieuwe oliekoeler. Voor alle T3 waterboxer én dieselmotoren.

Dop voor de vulpijp van de motorolie

Dop voor de vulpijp van de motorolie
De speciale dop voor de vulpijp van de motorolie, stevige kwaliteit.

Deksel voor de oliepomp

Deksel voor de oliepomp
Alle waterboxers en luchtboxers hebben dit deksel voor de oliepomp, welke achter de krukas poelie gemonteerd is. Speciale moeren dienen om dit deksel lekvrij te monteren (  500-935 M ).

Olie peilstok 1900 cc waterboxer

Olie peilstok voor de waterboxers 1900 cc
Olie peilstok voor de waterboxers type DF, DG, DH, EY en GW alle 1900 cc. Lengte v.d. peilstok is 385 mm gemeten vanaf de rubber ring naar onderen. VW onderdeel nummer 025 115 611

Lagerschalen voor de drijfstang voet

Standaard maat legerschalen set voor de drijfstangvoet

De lagerschalen 500-750 zijn de standaard maat. Maak uw keuze v.w.b. maten in het keuzevenster

Geschikt voor de 1600 cc CT / CZ motoren en alle waterboxer motoren

Uitlaatklep geleider

Uitlaatklep geleider voor de waterboxer
Klepsteel geleider, 9 mm, voor de uitlaatklep, voor de waterboxer motoren 1900 en 2100 cc.

Intlaatklep geleider

Inlaat klep geleider voor de waterboxer
De klepsteel geleider voor de inlaatklep kan uitgesleten zijn en dan zuigt de zuiger tijdens de ( aanzuigende)  inlaatslag motoroile langs deze geleider en hebben we te maken met een olie verbruikende motor. Die olie verbrand dan tegelijk met het lucht / benzinemengsel en geeft een blauw getinte uitlaat rook, welke ook veroorzaakt kan worden indien de zuigerveren - vooral de onderste olieschraapveer -versleten  zijn en niet goed meer afsluiten. Deze geleiders worden in de cilinderkop geperst en daarna licht geruimd dienen te worden. Maten: 8 X 12 mm / 12 X 64,5 mm

Tandwiel voor de krukas

Krukas tandwiel
Dit tandwiel voor de krukas drijft de nokkenas aan en kan op de juiste plek geplaatst worden vanwege de 2 kenmerken op dit tandwiel.