!

Flens tussen carburateur en spruitstuk

Flens tussen de 34 PICT -5 carburateurvoet en het inlaatspruitstuk

Deze metalen - met rubber overtrokken - flens, dicht de verbinding af tussen de carburateurvoet en het pasvlak van het inlaatspruitstuk ( inlaat buizen ). Kromgetrokken flenzen of niet afsluitende flenzen zorgen voor een zeer slecht lopende motor. De onderdruk in het inlaatsysteem is dan verstoord waardoor de motor niet goed is af te stellen.

Nu weer te koop bij T3bus!

Cilinderkop pakkingset WBX

Cilinderkop pakkingset voor de waterboxers

Speciaal afgestemde set pakkingen voor de cilinderkop van de waterboxer motoren. Let op: per zijde heeft u 1 set nodig, 2 sets dus voor 1 motor. Dit is geen MOTOR pakkingset maar een cilinderkop pakking set.

Pakking inlaatspruitstuk

VW Transporter T3 inlaat spruitstuk pakking
Deze pakking is geschikt voor de waterboxers DJ, MV, SS als pakking tussen het inlaat spruitstuk en de cilinderkop. U heeft 2 pakkingen nodig voor een motor

Hydraulische klepstoter

Hydraulische klepstoter plunjer voor de waterboxer

Stoter plunjer voor de waterboxers en 2.0 luchtboxers. Hydraulische stoter met VW nummer 022 109 309.

Vóór montage goed vullen met motorolie en ontluchten om schade aan de kleppen te voorkomen ( controle: met de duim mag bij krachtig drukken de kom niet ingedrukt kunnen worden) . Basis afstelling: krukas op b.d.p. zetten v.d. 1e cilinder ( rotor moet naar het streepje op de rand v.h. verdelerhuis wijzen),afstelbout aandraaien totdat hij de stoter raakt, daarna 2 volle slagen verder aandraaien en contramoer vastzetten. 2e, 3e en 4e cilnder stellen door telkens de krukas linksom verder te draaien, tot de rotor elke keer 90 graden verder staat. Bij het starten kan gedurende een korte periode ratelende kleppen gehoord worden, maar dat moet daarna verdwijnen, zeker als de motor gedemonteerd is geweest óf hij lange tijd niet gelopen heeft.

Pakking onder de benzinepomp

Pakking tussen tussenstuk en benzinepomp
Boven en onder het isolatie tussenstuk v.d. benzinepomp zitten deze pakkingen gemonteerd. Indien u de pomp los heeft gehad , verdient het aanbeveling deze pakkingen te vernieuwen. Dat om motorolie lekkage te voorkomen, geschikt voor de 1600 luchtboxers en alle waterboxers met mechanische benzinepomp

Stoterstang buis deelbaar type

Stoterstangbuis voor de waterboxer motoren
Deze stoterbuis kan gemonteerd worden op alle waterboxer motoren zonder de cilinderkop los te moeten maken. Veel minder werk en wel zo gemakkelijk.

Stoterstang buis

Stoterstang buis voor de waterboxer motor

Stoterstangbuis voor alle waterboxer motoren. Deze zit geklemd / opgesloten tussen de onderzijde van de cilinderkop en het motorblok. Olielekkage onstaat vaak langs de rubber afsluit-ring die aan ieder uiteinde van deze buis gemonteerd is. Door deze buis loopt de motorolie retour richting motorcarter, nadat de olie de klep tuimelaars heeft gesmeerd. Oude buizen hebben hun veerkracht verloren en dienen dan vernieuwd te worden.

Dit is het type ( art. nr. 500-T920 )waarvoor de cilinderkop gedemonteerd moet worden om ze te kunnen monteren, het deelbare type waar de cilinderkop gewoon kan blijven zitten, is art. nr. 500-T922.

Kleppendeksel staal

Kleppendeksel voor de waterboxers en 1.6 Ltr. luchtboxers
Stalen kleppendeksel in zwarte kleur gespoten, geschikt voor de waterboxers en de 1600 cc luchtboxer motoren. Dit kleppendeksel wordt op de cilinderkop geklemd door een beugel die ook te koop is als art. nr. 500-T917. 

Beugel voor het kleppendeksel

Beugel voor het kleppendeksel
Metalen beugel voor het vastzetten v.d. standaard kleppendeksel voor de waterboxers. Niet geschikt voor de 2.0 ltr. luchtboxer motoren

Oliekoeler

Oliekoeler voor de waterboxer motoren van VW-transporters T3

De juiste werktemperatuur van de waterboxer motor, is essentieël voor de levensduur v.d. motor.

Verstopte koelers ( kool resten, sludge e.d.) geven een slechte olie koeling. Het is makkelijk te verhelpen door plaatsing van deze nieuwe oliekoeler. Voor alle T3 waterboxer én dieselmotoren.